خانه‌های افقی متراکم

90,000 ریال

هدف این کتاب ارائه دانش اولیه‌ای است، که بررسی و تجزیه و تحلیل دقیقی درباره موضوع تراکم افقی در خانه‌سازی را ممکن سازد. مطالعه تاریخچه خانه‌های حیاط‌دار و خانه‌های ردیفی از سویی باید علت پیدایش چنین الگو‌های ساختمانی و فرم مجموعه مسکونی آن‌ها را نشان دهد و از سوی دیگر از طریق مشاهده تغییرات مداوم به وجود آمده، منطق نهفته در آن را روشن سازد.

نویسنده

مترجم

,

قطع

وزیری

صفحات

۱۷۴ صفحه

ناشر

چاپ

شابک

زبان

فارسی

ناموجود

توضیحات

کتاب «خانه‌های افقی متراکم» به قلم هلموت شرام و ترجمه علی غفاری و مریم میرکریمی توسط انتشارات دانشگاه شهید بهشتی نشر و روانه بازار گردیده است.

در پیشگفتار و مقدمه این کتاب آمده است:

«موضوع تراکم افقی در خانه‌سازی از زمان تحصیل در رشته معماری دانشکده فنی وین مورد توجه‌ام قرار گرفت. لزوم اتخاذ سیاست‌هایی در برابر رشد بیش از حد و اجتناب‌ناپذیر خانه‌های تک خانواری، کشش و تمایل به ایجاد ساختار شهری متراکم، تقاضای گوناگون و همیشگی برای داشتن آپارتمان و مثل همیشه، سروکار داشتن با مشکلی کاملا عادی و روزمره، همواره کشش‌ها و جاذبه‌هایی در من ایجاد کرده و می‌کرد.
هدف این کتاب ارائه دانش اولیه‌ای است، که بررسی و تجزیه و تحلیل دقیقی درباره موضوع تراکم افقی در خانه‌سازی را ممکن سازد. مطالعه تاریخچه خانه‌های حیاط‌دار و خانه‌های ردیفی از سویی باید علت پیدایش چنین الگو‌های ساختمانی و فرم مجموعه مسکونی آن‌ها را نشان دهد و از سوی دیگر از طریق مشاهده تغییرات مداوم به وجود آمده، منطق نهفته در آن را روشن سازد…»

این کتاب از هشت فصل تشکیل شده است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خانه‌های افقی متراکم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *