نوشته شده توسط
من فکر می‌کنم با بهتر و دقیق‌تر دیدن اشیاء و فضاها، همیشه می‌تونیم چیدمان بهتری برای یک محیط ارائه بدیم.

صندلی کلاسیک یا fauteuil

از انواع صندلی‌هایی که توانسته‌ است تا سال‌ها جایگاه خود را در میان اولین انتخاب‌ها برای دکوراسیون داخلی حفظ کند، می‌توانم از”fauteuil” نام ببرم.

این سبک از صندلی را در ایران با عنوان‌های ساده‌ایی مانند “کلاسیک” ، “آنتیک” و یا “سلطنتی” می‌شناسیم. عنوان‌هایی که متاسفانه به هیچ وجه گویای یک خانواده مشخص از صندلی‌ها نیستند.

صندلی کلاسیک سلطنتی آنتیک آبی

“fauteuil” که از زبان فرانسه می‌آید به معنی “تودوزی شده راحتی” است که اشاره به صندلی‌هایی با بدنی چوبی دارد. این صندلی‌ها عموما در قسمت‌هایی مانند تاج، دسته و گاهی پایه‌ها، حجاری شده‌اند.

در طول سالیان این صندلی که گاهی منشا طراحی آن را از فرانسه و آلمان می‌شناسند و گاهی ریشه‌هایش را در طراحی‌های هندی جستجو می‌کنند، با انواع پارچه‌های گران‌بها همراه می‌شده‌اند و در قصرها به عنوان آثاری گاهی صرفا زینتی به کار می‌رفتند.

صندلی کلاسیک سلطنتی آنتیک

یکی از تفاوت‌های “fauteuil” با سایر صندلی‌های این‌چنینی در نشیمن‌گاه عریض و دسته‌های راحت آن است که اگر فردی به مدت طولانی برای امری رسمی روی آن بنشیند، به هیج وجه حس ناراحتی نکند.

صندلی کلاسیک سلطنتی آنتیک

برخلاف قدمت و ظاهر قدیمی “fauteuil” ، این صندلی همیشه الهام‌بخش طراحان صندلی‌های راحتی بوده‌است.

بیشتر صندلی‌های امروزی، مثلا بعضی از نمونه‌های آیکیا Ikea به نوعی بر اساس الگوی اولیه این خانواده از صندلی‌ها طراحی شده‌اند .

صندلی کلاسیک سلطنتی آنتیک صندلی کلاسیک سلطنتی آنتیک

این نوع از صندلی‌ها معمولا از پارچه‌هایی ظریف و گران‌قیمت و گاهی با طرح‌هایی پرزرق و برق که سازگار با بعضی از سلایق نیستند، ساخته می‌شوند.

اگر این مساله در مورد شما هم صدق می‌کند، به راحتی می‌توانید صندلی مخصوص خود را بسازید، کافی است که پارچه مورد نظر خود را متناسب با سایر دکورتان انتخاب کنید و حتی از رنگ مورد علاقه‌تان برای پوشاندن رنگ چوب استفاده کنید تا یک صندلی منحصربفرد اما راحت و زیبا داشته باشید.

صندلی کلاسیک سلطنتی آنتیک صندلی کلاسیک سلطنتی آنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.